Mit tegyek, ha elment az internetem?

Bármi is álljon a háttérben, az ember nem szereti a kellemetlen meglepetéseket és türelmetlenül reagál a helyzetre, ha egyszer csak elromlik a korábban teljesen jól működő internet.

Kézenfekvő első lépés lehet, azután, hogy megbizonyosodtunk arról, tényleg befizettük-e a számlánkat, hogy újraindítjuk a modemet, illetve a routert olyan módon, hogy lecsatlakoztatjuk az áramforrásról.

Az áramtalanítás után várjunk fél percet, dugjuk vissza, majd adjunk pár percet, míg próbálunk megnyitni oldalakat. Ez az egyszerű lépés már sok problémát önmagában megold.

Ha a LED-ek zölden villognak, akkor a hálózati forgalom működik. Ha narancssárga fényt látunk, az általában valamilyen hibát jelez.

Bizonyos esetekben a segítségünkre lehet egy router frissítés is, amit az eszköz kezelőfelületén vagy a kapcsolódó alkalmazáson keresztül végezhetünk el.

Ha nem járunk sikerrel és továbbra sem megfelelő a kapcsolat, akkor valószínűleg nem nálunk van gond.

Viszont semmiképpen nem ajánljuk, hogy a modem hátulján lévő reset gombot nyomogassuk, mert azzal a gyári beállításokat állítjuk vissza, főleg akkor ha a routerünket nem magunk konfiguráltuk be, hanem azt szolgáltatónk biztosította.

Érdemes az internet szolgáltató ügyfélszolgálatához fordulni, akik tájékoztatást tudnak adni arról, ha egy szélesebb kiterjedtségű hiba áll a fennakadás mögött.

Ha a szolgáltatónál van probléma, azzal mi magunk sokat nem tudunk tenni, meg kell várni, míg intézkednek a szakemberek.

A bejelentést követően, a szolgáltató saját érdekkörében keletkezett hibát maximum 72 órán belül köteles kijavítani.

Forrás: https://24.hu/tech/2020/04/28/internet-europa-akadozas-libert y-global-vodafone-upc-otthoni-wifi/