Hallott már a SEO-ról?

Szakemberek gazdagodnak meg vele, cégek pedig akár milliókat költenek rá és köze van az internethez. Mi az? Pl. a SEO. Vagyis a Search Engine Optimization. Magyarul: keresőoptimalizálás.

Lényege röviden: az internetes keresőkben minél előbbre sorolva dobja ki oldalunkat egy indított keresés. Ez nem trükk és nem ámítás, nem is csalás. Jól meghatározható lépések sora, azoknak betartása és végrehajtása.

Az igazán nagy cégek is fordítanak ilyesmire, pedig ők alapjában véve is ismertek, tehát hamarabb talál rájuk bárki, aki keresi őket. Főleg azoknak a cégeknek könnyű a helyzete, amelyek konkurencia nélküliek, vagy a versenytársak jóval kisebbek, jelentéktelenebbek. De van sok ezer vállalkozás, cég, amely szeretné, hogy honlapjára egyszerűen rátaláljanak és lehetőleg a legelső helyen dobja ki a kereső. Mert a felmérések szerint az első helyezettet szinte mindenki megnézi és még az első oldalon lévőknek is jó esélye van erre. De a sokadik oldalon erre már kevés a sansz.

Ilyenkor jön jól a SEO. Ami szinte kizárólag a Google keresőre optimalizál, hiszen lényegében ez lett mára A kereső. Mint ilyennek, van egy algoritmusa, amely alapján működik. Ez az amit nagyon kevesen ismernek, de az elmúlt 10-15 év azért felvértezte a szakértőket azzal a tudással, amellyel jó eredményeket lehet elérni. És mivel az algoritmus folyton változik, mindig mások a követelmények is.

Végül is az a cél, hogy megfejtsük, a keresők mi alapján szeretnének ( szoktak is ) ránk találni és ha a kulcsszó megvan, erre kell ráerősíteni. Persze ez nagy vonalakban érvényes csak. Figyelni kell még sok-sok dologra. A weboldal sebességére, felépítésére, a címsorokra, a linkekre, a navigációra, tartalomra és így tovább. Ezek közül több látható elem, de vannak olyanok, amelyeket a programkódokban kell elrejteni. Ezen kívül nem csupán az adott oldal megfelelő szerkesztésével lehet elérni jobb helyezést. Fontos az is, hogy a közösségi médiában mennyire futtatjuk az oldalt, mennyi külső link mutat az oldalunkra. Végül pedig nem mindegy, hogy mennyien látogatják az oldalt. Ami persze öngerjesztő folyamat, mert minél jobban bejáratódik egy honlap, annál inkább lesz jó helyen a keresőkben. 

A SEO tehát egy legális lehetőség, semmi csalás nincs benne. Persze a konkurencia is ismeri a fogásokat, ők is alkalmaznak SEO-t. Szóval ez nem csupán a cégek, hanem az internetes szakemberek csatája is.